IES Emili Darder

Centre certificat en la norma ISO 9001:2008

Portada del llocActivitatsProjecte Solidari
Projecte Solidari
Presentació del Projecte Solidari de l’IES Emili Darder: la col·laboració amb l’institut Julio César Castillo de Totogalpa, Nicaragua

L’IES Emili Darder forma part des de fa cinc anys de la Xarxa de centres solidaris del Fons Mallorquí de Solidaritat amb l’objectiu de donar a conèixer als alumnes la realitat d’altres zones del món que tenen problemes per desenvolupar-se a nivell econòmic però de les quals tenim molt a aprendre a nivell humà. Volem que els alumnes siguin conscients del món on viuen i assumeixin que millorar-lo es tasca de tots.

Durant el curs 2005-2006 ens aproximàrem a la dura realitat de Burkina Fasso un dels països africans amb més incidència de la SIDA, i col·laboràrem en la construcció d’una llar per a nins orfes. El curs 2006-2007 vàrem conèixer de primera mà la situació de les comunitats indígenes d’Amèrica - ens visitaren els indis Shuars de l’Amazònia - i donàrem suport a un projecte de formació de dones maies a Guatemala. El curs 2007-2008 iniciàrem la col·laboració amb un centre educatiu de Nicaragua, l’Institut Julio César Castillo situat en una comunitat rural del nord del país, projecte al qual hem donat continuitat els cursos posteriors. Els alumnes i els professors del nostre centre intercanvien correspondència amb els de Totogalpa, també intercanviam material elaborat pels nins per aprofundir en el coneixement mutu.

Al llarg del curs escolar es desenvolupen diferents activitats: xerrades, projeccions de vídeos, exposicions, tallers... per donar a conèixer les característiques i problemes d’Amèrica Central i, en general, dels països en vies de desenvolupament.

També es realitzen diferents activitats per obtenir fons per ajudar econòmicament al projecte: la bunyolada per les Verges, la xocolatada solidària per Nadal i, en el tercer trimestre, la Diada solidària.

En successius articles vos anirem informant d’aquestes activitats i de l’intercanvi de correspondència amb el centre de Nicaragua.

 
Articles publicats en aquesta secció
dilluns 6 de setembre de 2010
per Projecte Solidari
Greus inundacions a Nicaragua.
Informacions i novetats del Projecte Solidari
Col·laboració amb la Fundació Vicenç Ferrer.
La zona del nord de Nicaragua on es troba l’institut amb qui estam agermanats està patint greus inundacions. Per altra banda, volem informar-vos que aquest curs començarem un programa de col·laboració amb una escola de l’Índia coordinat per la Fundació Vicenç Ferrer, a l’article trobareu l’enllaç per saber més coses d’aquesta ONG.

llegir la resta de l'article
dissabte 22 de maig de 2010
per Projecte Solidari
Exposició "Mira’t el món" a l’entrada fins l’1 de juny
Enviament de material a Nicaragua a finals d’aquest mes
Si voleu saber per què hi ha països rics i països pobres, si el problema és que el món té massa habitants o pocs recursos.. i què podem fer nosaltres per canviar la situació, mirau-vos l’exposició que trobareu muntada a l’entrada del centre.

llegir la resta de l'article
dimarts 4 de maig de 2010
per Projecte Solidari
DIA MUNDIAL DEL COMERÇ JUST, DISSABTE 8 DE MAIG
Venda i degustació de productes a la Plaça d’Espanya, del 5 al 8 de maig
A la plaça d’Espanya trobareu parades de venda de productes de comerç just. També es realitzaran diferents tallers i activitats. A l’article trobareu l’enllaç amb el programa d’activitats.

llegir la resta de l'article
dimarts 13 d'abril de 2010
per Projecte Solidari
23 d’abril, Sant Jordi, llibres i flors
Comprau flors i participau de l’intercanvi de llibres
El divendres 23 d’abril celebrarem Sant Jordi: es lliuraran els premis dels certàmens literari i fotogràfic, es vendran flors i es farà un intercanvi de llibres. Si voleu saber més coses llegiu l’article.

llegir la resta de l'article
dissabte 3 d'abril de 2010
per Projecte Solidari
Diada solidària: gran èxit del taller de pastisseria
A l’article trobareu les receptes dels crespells i els pastissos de xocolata

llegir la resta de l'article
dimecres 17 de febrer de 2010
per Projecte Solidari
Seguiment dels projectes d’ajuda a Haití
A l’article trobareu la informació dels projectes que el Fons Mallorquí de Cooperació i Solidaritat està desenvolupant a Haití amb els diners que se li han fet arribar.

llegir la resta de l'article
dimecres 17 de febrer de 2010
per Projecte Solidari
Fins el 25 de febrer
Exposició "Dones d’Àfrica" a l’entrada
Es completarà amb unes xerrades sobre Burkina Fasso
A l’entrada del centre podeu veure una petita exposició del Fons Mallorquí de Solidaritat sobre la situació de la dona a Àfrica. Si llegiu aquest article podreu veure algunes fotos de l’orfenat de Burkina Fasso que l’institut ajudà a finançar.

llegir la resta de l'article
dimecres 27 de gener de 2010
per Projecte Solidari
Proposta de condonació del deute extern d’Haití
L’IES Emili Darder col·labora amb l’ajuda a Haití
Es destinaran 200€ dels recaptats a la Xocolatada i la Bunyolada a ajudar a Haití
A l’article trobareu informació sobre com fer arribar ajuda a Haití i una proposta que han redactat diferents ONG demanant la condanació del deute extern

llegir la resta de l'article
dimecres 27 de gener de 2010
per Projecte Solidari
Divendres 29 a l’inici del pati
Celebració del Dia de la Pau i la NO Violència
El proper divendres dedicarem 5 minuts a recordar que molts països del món pateixen greus conflictes i expressarem el nostre desig de que aquests s’acabin. Si voleu saber com es desenvoluparà l’acte llegiu l’article.

llegir la resta de l'article
diumenge 17 de gener de 2010
per Projecte Solidari
Sant Antoni vs Sant Sebastià
Miniexposició als suros de l’entrada
Si voleu saber més coses d’aquests sants mirau la informació que hem penjat a l’entrada o llegiu l’article

llegir la resta de l'article
dilluns 11 de gener de 2010
per Projecte Solidari
L’APIMA va col·laborar pagant la llet i la xocolata
GRAN ÈXIT DE LA XOCOLATADA, SOLIDÀRIA I ECOLÒGICA
Moltes gràcies per la vostra participació
La xocolatada de dia 23 va ser tot un èxit, es varen recaptar 259€ que es faran arribar a Nicaragua mitjançant el Fons Mallorquí de Solidaritat.

llegir la resta de l'article
dimarts 15 de desembre de 2009
per Projecte Solidari
XOCOLATADA SOLIDÀRIA I ECOLÒGICA
Comprau els tiquets ja!!!!
El proper dimecres feim la xocolatada, comprau els tiquets abans d’aquest divendres

llegir la resta de l'article
diumenge 29 de novembre de 2009
per Projecte Solidari
Dimarts 1 de desembre, dia mundial contra la SIDA
Portau el llaç vermell
Si voleu portar el llaç vermell comprau els pins a 20 cèntims als tutors i tutores o al cap d’estudis. A l’article trobareu alguns enllaços sobre aquesta malaltia.

llegir la resta de l'article
dijous 26 de novembre de 2009
per Projecte Solidari
Dimecres 23 de desembre Xocolatada solidària i ecològica
Nòticies vàries de la Comissió de Solidaritat
Xerrades sobre la malària i curs de formació
A l’article trobareu informació sobre les activitats de la Comissió com l’organització de la xocolatada, mercadet de Nadal, les xerrades que s’han fet aquestes setmanes, carta des de Nicaragua, curs de formació, etc.

llegir la resta de l'article
dimecres 21 d'octubre de 2009
per Projecte Solidari
Gran èxit de la Bunyolada Solidària
Amb el patrocini d’Eroski Son Cotoner
Més de 600 bunyols, 100 clavells, xeremies i bon ambient. Si entrau veureu algunes de les fotos de l’activitat.

llegir la resta de l'article
dijous 8 d'octubre de 2009
per Projecte Solidari
GRAN BUNYOLADA SOLIDÀRIA, 20 D’OCTUBRE
Amb el patrocini d’Eroski Son Cotoner
Comprau els tiquets als tutors i tutores abans del 16 d’octubre. Els diners recaptats es destinaran al Projecte solidari.

llegir la resta de l'article
dilluns 8 de juny de 2009
per Projecte Solidari
Ens han arribat cartes i un regal del centre de Nicaragua
Notícies de Totogalpa
Finalment, per problemes d’agenda, el batle de Totogalpa no podrà visitar l’institut
El Fons Mallorquí ens ha fet arribar cartes dels nins i professors de l’Institut Julio César Castillo, a més d’un obsequi.

llegir la resta de l'article
divendres 29 de maig de 2009
per Projecte Solidari
Xerrades sobre experiències solidàries a Nicaragua
Dilluns 1 de juny
Ex-alumnes de la UIB que varen fer les seves pràctiques de carrera col·laborant en projectes de desenvolupament a Nicaragua vendran a fer dues xerrades al centre el proper dilluns.

llegir la resta de l'article
diumenge 5 d'abril de 2009
per Projecte Solidari
Quarta Diada Solidària
Dimarts, 7 d’abril, de les 11 a les 14h. Participau-hi!
El proper dimarts entre les 11 i les 14h es farà la Diada solidària: berenada, tallers, cuina, ball de bot, mercadet solidari, esports... si voleu conèixer el programa i com apuntar-vos llegiu la resta de l’article.

llegir la resta de l'article
dijous 19 de febrer de 2009
per Projecte Solidari
Exposició fotogràfica sobre el centre històric de Palma
Elaborada pels alumnes d’Alternativa a la religió de 2n ESO A
Als suros de l’entrada podeu veure una petita exposició sobre els edificis i llocs més significatius del centre de Palma. Els textos estan en castellà perquè després farem arribar aquest material a l’institut de Totogalpa (Nicaragua)

llegir la resta de l'article
diumenge 28 de desembre de 2008
per Projecte Solidari
Concert de Nadal
Fotos
Aquí teniu algunes de les fotos del magnífic concert de Nadal del passat 23 de desembre

llegir la resta de l'article
diumenge 28 de desembre de 2008
per Projecte Solidari
Amb el suport de l’APIMA i AGAMA
Gran èxit de la xocolatada solidària
Amb l’ensaïmada gegant del Forn de la Missió
Moltes gràcies a tots els que vàreu fer possible la Xocolatada del passat 23 de desembre. Aquí podreu veure les fotos de l’espectacular ensaïmada que ens va fer el Forn de la Missió i saber més coses sobre aquesta activitat.

llegir la resta de l'article
dilluns 1 de desembre de 2008
per Projecte Solidari
XOCOLATADA SOLIDÀRIA
Amb la col·laboració d’AGAMA
Dimarts 23 de desembre farem una xocolatada solidària. Des de la Comissió de Solidaritat vos animam a participar-hi.

llegir la resta de l'article
dilluns 20 d'octubre de 2008
per Projecte Solidari
Amb el patrocini d’Eroski Son Cotoner
Gran participació a la Bunyolada solidària: gràcies per la vostra col·laboració
Fotos, dades i recaptació.
Més de 600 bunyols es varen fer i menjar el passat divendres, el que va permetre recaptar 217 €. Així que gràcies a tots els que hi participàreu i, especialment, a Eroski Son Cotoner que ens va proporcionar de forma gratuïta els ingredients.

llegir la resta de l'article
dimarts 14 d'octubre de 2008
per Projecte Solidari
Divendres 17 d’octubre: Bunyolada solidària
Amb la col·laboració d’Eroski Son Cotoner
El divendres durant el primes esplai vos esperen els dolços bunyols, els diners es destinaran al projecte solidari, comprau els tiquets si no vos voleu quedar sense.

llegir la resta de l'article
dissabte 27 de setembre de 2008
per Projecte Solidari
Fòrum de la Xarxa de Centres educatius solidaris
I altres novetats del Projecte Solidari
Si voleu saber en què consisteix aquest Fòrum, qui forma part de la Comissió de Solidaritat aquest curs i les "dolces" activitats que s’estan preparant, llegiu la resta de l’article

llegir la resta de l'article
dilluns 8 de setembre de 2008
per Projecte Solidari
Fotos de Totogalpa
Una delegació del Fons mallorquí de solidaritat va visitar el passat juny l’institut Julio César Castillo de Totogalpa, Nicaragua, amb qui estam agermanats. Aquí teniu algunes fotos de la rebuda que els varen preparar.

llegir la resta de l'article
divendres 20 de juny de 2008
per Projecte Solidari
Material de Totogalpa
Els nins de Totogalpa ens han enviat dibuixos, cartes i un dossier sobre les seves festes. Al hall de l’institut podeu veure una mostra d’aquest material.

llegir la resta de l'article
diumenge 15 de juny de 2008
per Projecte Solidari
Fotos recents de l’institut de Nicaragua
Ens han arribat fotos actuals de l’institut Julio César Castillo de Totogalpa, Nicaragua, i una carta d’agraïment de la directora del centre.

llegir la resta de l'article
dijous 29 de maig de 2008
per Projecte Solidari
Diada solidària
Recaptació i receptes
Si voleu saber quants diners es varen recollir a la Diada solidària i com es fan els plats nicaragüencs que cuinàrem, llegiu aquest article

llegir la resta de l'article
dissabte 24 de maig de 2008
per Projecte Solidari
Fotos de Totogalpa
Si voleu conèixer el poble on està situat l’Institut Julio César Castillo i el propi centre mirau aquestes fotos

llegir la resta de l'article
dijous 22 de maig de 2008
per Projecte Solidari
Fotos de la Diada Solidària
L’IES Emili Darder amb l’Institut Julio César Castillo de Totogalpa (Nicaragua)
Aquí podeu veure una selecció de les fotos de la Diada Solidària celebrada el passat dimecres 21 de maig

llegir la resta de l'article
diumenge 18 de maig de 2008
per Projecte Solidari
Festes i tradicions de Mallorca
Exposició del material elaborat per 1r ESO C per a Totogalpa
Del 19 al 23 de maig podreu veure al centre una mostra del material elaborat pels alumnes de Processos de comunicació de 1r C sobre les festes i tradicions de Mallorca que farem arribar a l’institut de Nicaragua.

llegir la resta de l'article
diumenge 11 de maig de 2008
per Projecte Solidari
Diada solidària, 21 de maig: l’IES Emili Darder amb Totogalpa
I altres activitats del Projecte Solidari
El proper 21 de maig celebrarem la Diada Solidària destinada a recaptar fons per l’Institut Julio César Castillo de Totogalpa, Nicaragua, amb qui hem començat un projecte de col·laboració. Si voleu conèixer el programa d’activitats -obertes a tots els membres de la comunitat educativa -, així com d’altres iniciatives del Projecte Solidari llegiu la resta de l’article.

llegir la resta de l'article
divendres 2 de maig de 2008
per Projecte Solidari
Arriba l’exposició: Deute extern. Una fàbrica de pobresa.
Entre el 5 i el 16 de maig el centre acollirà l’exposició "Deute extern. Una fàbrica de pobresa" organitzada pel Fons Mallorquí de Solidaritat i l’Observatori del Deute

llegir la resta de l'article
dilluns 28 d'abril de 2008
per Projecte Solidari
D’on provenen els teus texans?.
Xerrada sobre la globalització
Les properes setmanes els alumnes de 3r d’ESO assistiran a una xerrada sobre la globalització feta per representants del col·lectiu ATTAC. El punt de partida serà seguir la pista al procés d’elaboració d’uns texans.

llegir la resta de l'article
dijous 14 de febrer de 2008
per Projecte Solidari
Cartes des de Nicaragua
Hem rebut cartes de l’Institut Julio César Castillo, de Nicaragua.

llegir la resta de l'article